viernes, 15 de febrero de 2013

Carnaval, Carnaval!

Primer de tot deixeu-me que demani disculpes pel llarg període d'inactivitat que ha patit el blog. Prometo que a partir d'ara intentaré que no quedi en l'oblit durant tant de temps, tot i que crec que en breu tant podrà ser que em doni per escriure durant les previsibles nits en vela que el futur em te reservades, com pot ser que no m'aguanti de peu i que l'ultim que em vingui de gust sigui passar una estona dient el que penso davant l'ordinador. Com us dic, el Futur dirà!


De moment m'agradaria parlar del passat Carnaval. Primer de tot felicitar a la colla Panxampla's, que amb un baix, que dic baix, molt baix pressupost han tret un molt digne personatge al carrer. I no és amor de germà! Crec que han estat a un molt alt nivell i que ho han fet tant be o millor que la colla Xispun.

I comparo aquestes dues colles perquè crec que hi ha un abans i un desprès entre elles i la resta de colles que han representat el personatge. Perquè? Doncs perquè amb un pressupost reduït, Panxampla's encara l'han tingut mes reduït, han tirat d'imaginació i creativitat, i han aconseguit fer-ho millor que d'altres colles que van dilapidar mils i mils d'euros.

Tampoc seria just comparar colles perquè si en una hipotètica balança hi posem imaginació, originalitat, i pressupost, les colles que han rebut mes diners perdrien estrepitosament. Perquè m'entengueu i utilitzant termes comercials, la relació qualitat-preu en els últims dos anys ha estat immillorable. I d'això no culpo a les colles que van rebre mes subvenció. Es evident que si donen més, s'intenta fer-ho mes espectacular, però, per exemple, crec que no cal gastar-se 4.000 euros en un castell de foc per l'arrivo, però si te'ls donen, doncs te'ls gastaràs. O potser ficaràs 100.000 watts de so a l'escenari amb un muntatge com el d'un concert dels Rollings Stones, però jo em pregunto: Cal? Per més so que tinguis i per més llum que tinguis, si la colla i el personatge no s'ho "curren" durant els 7 dies que dura el Carnaval, i tampoc s'ho han currat durant els 6 mesos anteriors, acabaran per no agradar. Penso que la colla i les idees de la colla i les ganes de treballar de la colla poden mes que els diners i com dirien els castellans "para muestra un boton" o en aquest cas dos.


L'any passat la colla Xispun, amb la que jo vaig tenir el gran plaer de sortir-hi, vam deixar de cobrar part del pressupost municipal que pujava a quasi 5.000 euros. Perquè? Doncs perquè no ens van fer falta ja que cap disfressa va ser encarregada a cap modista, perquè ens vem "inventar" una gran panera que ens va ajudar a treure'ns un bons calerons (panera que enguany la colla Panxampla's ha mantingut i millorat amb més articles, i que els hi ha servit per treure una altre bona quantitat de diners), perquè ens vem passar unes quantes hores buscant espònsors i quasi suplicant caritat, perquè es va tirar d'ingeni en l'enterro del castell de foc amb globus (el recordeu oi?), en definitiva fent el que cap altre Carnestoltes, fins aleshores, havia hagut de fer.

Dit això, espero i desitjo que quan arribin altre cop les llicencies d'obres i tornem a gastar mils i mils d'euros en Visa i a l'Ajuntament hi torni ha haver-hi més càrrecs de confiança que regidors electes, el pressupost que s'atorga a les colles organitzadores no el toquin. A veure, enteneu-me, si es pot maquillar una mica doncs millor que millor, però ara per ara em semblaria una falta de respecte a les colles que ho han fet, i les que ho faran, amb un pressupost més curt que tornessin a donar aquells pressupostos irreals i fora de tot context. I repeteixo altre cop, els hi farien un flac favor perquè sempre serien comparades i sempre perdrien.


Per acabar vull parlar del Carnaval en general, i que quedi clar que ho faig com a Pepe i mai com a membre de la comissió que soc. El famós tema dels horaris crec que ja esta mes que superat i que a dia d'avui ja ningú, o quasi be ningú, se'l qüestiona. El que no tinc tant clar es el tema de les tanques. Entenc que hi hagi grups que les necessitin per poder lluir el seu ball durant tota la rua sense que ningú passi d'un cantó a l'altre mentre el fan, però sento dir que a mi les tanques em toquen els ous. No poder fer res mes amb el public que fer-te alguna foto em sembla espantós. I no nomes aixo, la sensació de top model vinguda a menys que vaig tenir passant pel passeig, amb gent a banda i banda a dos metres de mi com si jo fos la Victoria Beckam va ser horrorós. Crec que durant molts anys em intentat, i ho hem mig aconseguit, conviure entre els dos carnavals que hi ha actualment a Sitges: el mal anomenat fardo i el mal anomenat de ploma. Es cert que hi va haver un parell d'anys que les tanques ens van anar molt be a tots però penso sincerament que actualment en la major part del recorregut ens les podríem estalviar i aquí apareix el que jo considero el problema bàsic, com us deia abans, que no necessitem el mateix uns i altres i que definitivament, tampoc volem el mateix. Un clar exemple del que us dic és el famós i pesat cap de la Vila. Entenc que hi ha grups amb noies molt ben acabadetes i que porten molts mesos d'assajos, que vulguin lluir-se davant de la tele. Però de grups d'aquests en les 48 carrosses que enguany han sortit al carrer, els podria comptar amb una mà, i penseu que jo amb una mà compto menys que vosaltres. La resta de colles podrien passar tranquil•lament, sense córrer, i la gent des de casa podria veure les disfresses, comentar la jugada o valorar la temàtica i, en alguns casos no en tots, s'estalviarien la vergonya aliena que provoquen alguns personatges carnavalescs.
Jovenets i no tant jovenets; No cal demostrar davant de la tele i durant tres llargs minuts, els teus pels al pit, les teves arengades laterals, l'inexistent sentit del ritme i/o coordinació psicomotriu o, el que es pitjor, el teu lamentable estat etílic. NO CAL! Si ets un d'aquests anteriorment anomenats als que la càmara no estima, fes el contrari del que el teu cap vol fer i no et posis a primera fila, intenta diluir-te entre la multitud i a contra cor, aconsella a les noies amb millor chasis, però sobretot amb millors qualitats psicomotrius, que es posin davant. La humanitat t'ho agrairà.

El que estic intentant dir és que si no tens cap ball assajat prèviament, i quan dic prèviament vull dir mesos, no minuts, que encara que vosaltres no us ho cregueu la gent ho nota, o si tampoc heu pensat en cap moment divertit o entretingut, com hi ha colles que no ballen però que munten un bon espectacle, podríeu passar molt dignament sense que ningú hagués de patir el trangul d'aguantar-vos fent el mono per la tele. I no em mal interpreteu, no estic dient com aquella cançó de Los Sirex "que se mueran los feos", bàsicament perquè jo cauria dels primers al forat, només dic que si durant tot l'any no et poses una minifaldilla perquè consideres que no es la peça de roba que millor realça la teva poc treballada figura, com tens la inconsciència d'aparèixer amb tanga davant d'una càmara? A mi Déu no em va dotar d'un cos per lluir-lo. Més aviat els pectorals, dorsals, abdominals i altres grups músculars dels que en desconec el nom llueixen per la seva marcada absència i, d'igual-manera que no ho vaig demostrant durant tot l'any, tampoc surto amb un "xalequillo" i un "tapa rabos" per Carnaval. Qüestió de coherència!

Del que si que em va dotar Déu és d'altres "aptituds" que ja us explicré en un altre moment.



Des de Sitges, us informa, el Pepe per "si no puc dir-ho, de que em serveix estar boig!" Seguiré vigilant!




PD: A la colla Panxampla's els hi van entrar a robar a l'Escorxador mentre estaven a la rua infantil. La probabilitat que algun dels amics de lo alie llegeixi aquest humil blog és molt escassa, per no dir nula, però per si de cas nomes us diré que SOU UNS FILLS DE LA GRANDÍSSIM PUTA! I tant sols espero que tots els diners que traieu de la venda dels telèfons i els diners en efectiu us els tingueu que gastar en medicaments per tota la vostra vida, i que si pot ser, us en faltin moltíssims.
Dit això, no sé si és la Regidoria de Festes, Cultura, Patrimoni, Seguretat o Alcaldia però penseu que d'igual manera que van entrar a robar, podrien haver calat foc i recordeu que allà guardats hi ha gran part del nostre patrimoni com a Sitgetans. Els telèfons i els diners son això, diners, però els gegants, Drac i Àliga nomes en tenim un. Potser la propera vegada que soni l'alarma, caldria baixar-se del cotxe com a mínim.

PD 1: Papas i mamas de nenes d'entre 8 i 14 anys, les vostres filles no Gogos de discoteca. Penseu-hi.


PD 2:   -Xato: Prado 0 - Retiro 1

            -Carn amb liquid espès: Prado 1 - Retiro 1.


PD 3: Felicitar també a la Reina de la colla Maraka. Em va dir un amic que proposaria que fos ella la reina del Carnaval fins que fes 30 anys. La reina, no ell! Podríeu valorar-ho.


PD 4: Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Xispun! Que l'any que ve torno! M'heu trobat a faltar?







No hay comentarios: